ELOCASS - dinner

Eilen oli siis vuorossa mun odottama päivä; elocass illallinen johon mun oli määrä osallistua vaikken olekkaan projektissa ollut ...

DSC_0122 DSC_0130 DSC_0160 DSC_0140 DSC_0138 DSC_0164 DSC_0150

Eilen oli siis vuorossa mun odottama päivä; elocass illallinen johon mun oli määrä osallistua vaikken olekkaan projektissa ollut mukana. Tarkoituskena oli siis valmistaa pienissä, noin viiden hengen ryhmissä noutopöytä ruokaa & jälkiruokaa noin 50:lle hengelle etukäteen annetuista raaka-aineista. Ryhmät olivat suunnitelleet ruokansa tiistaina, ja minulle ryhmäni ruokalajit tulivat yllätyksenä sillä en ollut tiistain suunnittelussa mukana. Ajatuksena oli siis valmistaa paistettuja kanankoipia, gratinoitua perunaa, ruusukaali-pekonipaistosta sekä omenapiirasta. Pääsin ohjeistamaan ulkomaalaisia vieraitamme ruokien valmistuksessa, valmistamaan kanan sekä osallistumaan ruusukaali-pekonipaistoksen valmistukseen sekä omenapiirakan koristeluun. Aikaa ruokien valmistukseen oli neljä tuntia, ja kuudelta alkoi illallinen jossa oli paikalla elocass-projektiin osallistuneet opiskelijat sekä opettajat, koulumme opettajia sekä muuta henkilökuntaa sekä muutama kutsuvieras.

Ryhmät olivat saaneet aikaan todella hyviä ateriakokonaisuuksia, ja mielestäni oli mukavaa päästä nauttimaan elocass-workshopin lopputuloksesta eli maukkaasta ruuasta. Tarjolla oli muunmuassa paistettuja muikkuja, Schnitzeleitä, kuhaa, sienikastiketta, puolukkamuffinsseja sekä tyrnirahkaa. Kaikenkaikkiaan ilta oli siis rento ja mielekäs ja ihmiset mukavia, tahtoisin niin kovasti päästä osallistumaan tähän projektiin enemmänkin!




You Might Also Like

0 kommenttia