JOULUISIA TUNNELMIA

Hei kaikille! Jouluun on enää reilu kaksi viikkoa, ja mä olenkin joulusta melko innoissani! Lahjat on hankittuna ja kauniisti paketoi...

DSC_0238 DSC_0240 DSC_0248

Hei kaikille! Jouluun on enää reilu kaksi viikkoa, ja mä olenkin joulusta melko innoissani! Lahjat on hankittuna ja kauniisti paketoituna olohuoneen nurkassa odottamassa avaajiaan, jouluvalot ovat olleet esillä jo syksyn pimenevistä illoista asti, ja olenhan mä muutamat joulukoristeetkin laittanut jo paikoilleen. Eikä sovi unohtaa kynttilöitä jotka tuovat ihanan jouluista tunnelmaa, vaikka niitäkin on kyllä tullut poltettua heti kun illat alkoivat pimentyä. Varsinainen joulusiivous ja paikkojen koristelu on kuitenkin vielä tekemättä, mutta ei ihan vielä olekaan sen aika. Viime viikonloppuna askartelin myös perinteisesti joulukortteja, tällä kertaa vain Raussilassa enkä omassa kodissani.  

Mulle ja Nikolle on muodostunut jo muutamassa vuodessa omat jouluperinteet. Aattoaamu alkaa aina mun vanhempien luota lahjojen avauksella ja kuvaamisella, ja sen jälkeen lähdetään meidän mummolle katsomaan joulurauhan julistusta, viemään kynttilät haudalle ja sitten päästäänkin kiinni pöydän antimiin. Ruuan jälkeen ollankin sitten aina lähdetty Raussilaan N:n vanhemmille toiseen kattaukseen herkuttelemaan ja odottelemaan joulupukkia. Ainoat asiat jotka tekevät tästä joulusta poikkeuksellisen ovat jouluruokien ja kuusen puuttuminen. Toki tietysti syömme jouluruokaa mahan täydeltä, mutta emme vain omassa kodissamme. Toisaalta sekin voi olla ihan hyvä juttu kun Nikon vanhemmilla vietetään jouluillallista kuitenkin useampana päivänä niin ei sitten tule kuitenkaan kyllästymiseen asti herkuteltua.

Edellisestä postauksestakin on kulunut jo viikko, ja toistaakseni itseäni taidan sanoa että aika on kulunut taas kuin siivillä. Mulla alkoi uusi työssäoppimisjakso, joka on verottanut jaksamista aika paljon. Olin koko viime viikon todella väsynyt, ja nyt vietän kolmen päivän vapaita akkuja lataillen. Eilinen päivä meni melko väsyneissä tunnelmissa, vaikka alunperin olisinkin halunnut tehdä jotakin hauskaa meidän vuosipäivän kunniaksi. Loppujen lopuksi päädyttiin Raussilaan N:n vanhemmille viettämään tortillailtaa ja askartelemaan joulujuttuja. Kaikenkaikkiaan mun elämä on ollut viimeaikoina melkoisen kiireistä ja väsynyttä mutta kuitenkin täynnä joulumieltä.


You Might Also Like

0 kommenttia